Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %29,0 %1 677 00064 %
Yle TV216,0 %8,4 %1 695 00065 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %1 203 00046 %
Yle yhteensä46,3 %40,3 %1 933 00074 %
MTV311,0 %17,6 %1 639 00063 %
Sub4,3 %5,0 %1 358 00052 %
AVA1,6 %1,7 %909 00035 %
C More Total1,4 %1,1 %317 00012 %
MTV yhteensä18,4 %25,5 %1 838 00070 %
Nelonen5,8 %7,2 %1 624 00062 %
Jim3,3 %3,3 %1 137 00043 %
Liv1,6 %2,0 %1 005 00038 %
Hero1,3 %1,8 %758 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,2 %1 771 00068 %
TV52,9 %2,6 %1 229 00047 %
Kutonen3,9 %3,5 %1 050 00040 %
Frii1,8 %1,6 %805 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %48 0002 %
TLC1,3 %1,3 %705 00027 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,3 %1 494 00057 %
STAR Channel2,9 %2,5 %912 00035 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %837 00032 %
Disney Finland6,5 %5,1 %1 180 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %801 00031 %
Muut5,9 %4,3 %797 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 178 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.