Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 209 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,4 %38,2 %1 200 00096 %
Yle TV215,7 %6,7 %1 071 00086 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,7 %990 00079 %
Yle yhteensä57,8 %48,7 %1 207 00097 %
MTV314,0 %22,5 %1 143 00092 %
Sub1,6 %1,9 %799 00064 %
AVA1,7 %1,6 %690 00055 %
C More Total0,7 %0,6 %159 00013 %
MTV yhteensä18,0 %26,6 %1 159 00093 %
Nelonen3,5 %4,7 %968 00078 %
Jim2,5 %2,0 %783 00063 %
Liv1,4 %1,5 %731 00058 %
Hero1,2 %1,9 %563 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %10,1 %1 057 00085 %
TV51,8 %1,7 %762 00061 %
Kutonen1,9 %1,7 %658 00053 %
Frii2,0 %1,8 %600 00048 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,9 %1,8 %565 00045 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,1 %903 00072 %
STAR Channel1,1 %1,0 %530 00042 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %552 00044 %
Disney Finland3,7 %2,7 %706 00056 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,2 %760 00061 %
Muut2,3 %1,7 %351 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 209 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.