Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,5 %3 286 00067 %
Yle TV26,9 %5,5 %2 922 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %2 184 00044 %
Yle yhteensä40,2 %33,6 %3 677 00074 %
MTV317,6 %22,2 %3 468 00070 %
Sub3,2 %3,8 %2 174 00044 %
AVA2,0 %2,0 %1 686 00034 %
C More Total2,6 %1,8 %726 00015 %
MTV yhteensä25,3 %29,8 %3 751 00076 %
Nelonen9,6 %13,4 %3 075 00062 %
Jim2,4 %2,4 %1 792 00036 %
Liv2,2 %2,2 %1 889 00038 %
Hero1,1 %1,3 %1 336 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,3 %3 445 00070 %
TV52,0 %2,1 %1 959 00040 %
Kutonen2,8 %2,6 %1 653 00033 %
Frii2,1 %2,1 %1 238 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %61 0001 %
TLC2,3 %1,8 %1 174 00024 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,1 %2 725 00055 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 431 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 345 00027 %
Disney Finland4,9 %4,0 %1 965 00040 %
Paramount Network0,3 %0,3 %400 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 041 00021 %
Muut3,9 %3,5 %1 195 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 236 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.