Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,1 %1 561 00064 %
Yle TV27,0 %6,1 %1 402 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 095 00045 %
Yle yhteensä39,3 %33,9 %1 749 00072 %
MTV315,1 %19,2 %1 652 00068 %
Sub3,6 %4,2 %1 137 00047 %
AVA1,5 %1,6 %767 00032 %
C More Total3,8 %2,8 %416 00017 %
MTV yhteensä24,1 %27,8 %1 801 00074 %
Nelonen8,6 %11,8 %1 467 00060 %
Jim3,1 %3,3 %938 00039 %
Liv1,6 %1,7 %894 00037 %
Hero1,3 %1,7 %697 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,5 %1 634 00067 %
TV52,3 %2,6 %1 006 00041 %
Kutonen4,1 %3,7 %957 00039 %
Frii1,6 %1,7 %585 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %46 0002 %
TLC1,2 %1,0 %526 00022 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,7 %1 342 00055 %
STAR Channel2,9 %2,4 %770 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,7 %750 00031 %
Disney Finland6,5 %5,0 %1 052 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %199 0008 %
AlfaTV0,8 %1,0 %505 00021 %
Muut5,0 %4,7 %651 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.