Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %25,9 %1 724 00069 %
Yle TV26,7 %5,0 %1 520 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 089 00043 %
Yle yhteensä40,9 %33,4 %1 928 00077 %
MTV319,8 %24,9 %1 815 00072 %
Sub2,8 %3,5 %1 037 00041 %
AVA2,5 %2,4 %919 00037 %
C More Total1,4 %0,9 %310 00012 %
MTV yhteensä26,5 %31,7 %1 950 00078 %
Nelonen10,5 %14,8 %1 608 00064 %
Jim1,8 %1,5 %854 00034 %
Liv2,7 %2,6 %996 00040 %
Hero0,8 %1,0 %640 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %20,0 %1 810 00072 %
TV51,8 %1,7 %953 00038 %
Kutonen1,6 %1,5 %695 00028 %
Frii2,6 %2,4 %653 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC3,3 %2,5 %649 00026 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,6 %1 383 00055 %
STAR Channel1,9 %1,9 %662 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %595 00024 %
Disney Finland3,5 %3,0 %913 00036 %
Paramount Network0,2 %0,2 %201 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %535 00021 %
Muut2,8 %2,4 %543 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 210 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.