Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,5 %28,6 %989 00072 %
Yle TV212,1 %7,1 %818 00059 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,2 %480 00035 %
Yle yhteensä36,9 %36,8 %1 080 00078 %
MTV312,9 %16,1 %848 00061 %
Sub5,2 %5,1 %678 00049 %
AVA2,5 %2,5 %436 00032 %
C More Total0,8 %0,8 %139 00010 %
MTV yhteensä21,3 %24,4 %1 034 00075 %
Nelonen10,0 %10,3 %848 00061 %
Jim3,5 %3,4 %505 00037 %
Liv2,8 %2,9 %506 00037 %
Hero1,7 %2,0 %371 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %18,6 %990 00072 %
TV53,2 %2,6 %533 00039 %
Kutonen3,0 %2,7 %444 00032 %
Frii1,6 %1,5 %299 00022 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %34 0002 %
TLC2,0 %1,9 %299 00022 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,7 %788 00057 %
STAR Channel4,0 %3,4 %478 00035 %
National Geographic Channel2,6 %2,2 %343 00025 %
Disney Finland6,5 %5,6 %594 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,1 %0,2 %121 0009 %
Muut5,8 %4,4 %406 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 227 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.