Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %11,1 %754 00055 %
Yle TV211,6 %6,7 %830 00060 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,6 %399 00029 %
Yle yhteensä24,7 %19,4 %1 010 00073 %
MTV317,0 %22,6 %893 00065 %
Sub7,3 %8,1 %720 00052 %
AVA3,1 %3,3 %463 00034 %
C More Total2,5 %1,5 %190 00014 %
MTV yhteensä29,9 %35,5 %1 054 00076 %
Nelonen11,0 %13,2 %869 00063 %
Jim4,3 %4,9 %519 00038 %
Liv3,9 %3,4 %501 00036 %
Hero1,6 %1,5 %286 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,8 %23,0 %997 00072 %
TV53,7 %3,5 %596 00043 %
Kutonen3,7 %4,0 %434 00031 %
Frii1,4 %1,4 %269 00019 %
The Discovery Channel0,3 %0,4 %39 0003 %
TLC2,0 %1,9 %302 00022 %
Warner Bros. Discovery11,3 %11,3 %818 00059 %
STAR Channel4,8 %4,2 %472 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %349 00025 %
Disney Finland7,2 %6,0 %615 00045 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,1 %0,2 %142 00010 %
Muut5,6 %4,4 %394 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 201 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.