Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 698 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,2 %40,0 %4 038 00077 %
Yle TV211,2 %6,5 %3 446 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,5 %2 634 00050 %
Yle yhteensä51,9 %48,9 %4 343 00082 %
MTV313,4 %17,4 %3 587 00068 %
Sub3,2 %3,2 %2 648 00050 %
AVA1,8 %1,6 %1 887 00036 %
C More Total0,7 %0,6 %508 00010 %
MTV yhteensä19,1 %22,8 %4 064 00077 %
Nelonen6,3 %7,2 %3 374 00064 %
Jim2,4 %2,2 %2 066 00039 %
Liv1,9 %1,8 %2 029 00039 %
Hero1,0 %1,3 %1 497 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,5 %3 782 00072 %
TV52,4 %2,3 %2 373 00045 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 845 00035 %
Frii1,7 %1,9 %1 460 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %105 0002 %
TLC1,5 %1,5 %1 280 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,2 %3 113 00059 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 869 00035 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %1 500 00028 %
Disney Finland4,3 %3,4 %2 309 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 044 00020 %
Muut4,0 %3,0 %1 481 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 698 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.