Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,7 %40,8 %2 068 00077 %
Yle TV29,8 %5,5 %1 697 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %1 310 00049 %
Yle yhteensä52,1 %49,0 %2 212 00083 %
MTV315,3 %19,0 %1 861 00070 %
Sub3,2 %3,1 %1 266 00047 %
AVA2,2 %1,9 %1 005 00038 %
C More Total0,4 %0,2 %206 0008 %
MTV yhteensä21,1 %24,2 %2 077 00078 %
Nelonen6,5 %7,5 %1 705 00064 %
Jim1,9 %1,8 %971 00036 %
Liv2,6 %2,2 %1 091 00041 %
Hero0,9 %1,2 %708 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,7 %1 928 00072 %
TV52,6 %2,3 %1 185 00044 %
Kutonen1,1 %1,0 %805 00030 %
Frii2,0 %2,2 %769 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC2,1 %2,2 %697 00026 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,1 %1 584 00059 %
STAR Channel1,8 %1,7 %839 00031 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %656 00025 %
Disney Finland3,2 %2,8 %1 059 00040 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,1 %499 00019 %
Muut2,7 %2,0 %655 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 403 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.