Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,5 %3 394 00069 %
Yle TV26,9 %5,2 %3 124 00064 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %2 227 00045 %
Yle yhteensä37,8 %31,1 %3 804 00078 %
MTV318,8 %23,4 %3 543 00072 %
Sub3,6 %4,0 %2 533 00052 %
AVA2,2 %1,9 %1 931 00039 %
C More Total2,1 %2,3 %688 00014 %
MTV yhteensä26,7 %31,7 %3 901 00080 %
Nelonen8,8 %11,4 %3 328 00068 %
Jim4,3 %5,2 %2 247 00046 %
Liv2,7 %2,4 %2 090 00043 %
Hero1,6 %2,0 %1 477 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %21,0 %3 671 00075 %
TV52,5 %2,6 %2 309 00047 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 727 00035 %
Frii1,9 %1,8 %1 434 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %106 0002 %
TLC1,6 %1,4 %1 298 00027 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,1 %2 903 00059 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 816 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 488 00030 %
Disney Finland4,9 %3,9 %2 299 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,7 %1 005 00021 %
Muut4,3 %3,4 %1 467 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 376 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.