Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,8 %33,4 %1 127 00096 %
Yle TV26,1 %4,0 %993 00085 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %840 00072 %
Yle yhteensä49,3 %40,4 %1 136 00097 %
MTV322,3 %28,8 %1 073 00092 %
Sub1,6 %1,8 %657 00056 %
AVA1,5 %1,0 %554 00047 %
C More Total1,7 %2,0 %191 00016 %
MTV yhteensä27,0 %33,7 %1 091 00093 %
Nelonen6,0 %7,9 %916 00078 %
Jim2,3 %2,9 %604 00052 %
Liv2,0 %1,7 %617 00053 %
Hero1,0 %1,3 %407 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,9 %966 00082 %
TV51,5 %1,5 %671 00057 %
Kutonen1,3 %1,5 %472 00040 %
Frii1,6 %1,6 %428 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0002 %
TLC1,2 %1,2 %414 00035 %
Warner Bros. Discovery5,9 %6,0 %805 00069 %
STAR Channel1,4 %1,4 %487 00042 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %444 00038 %
Disney Finland3,3 %2,8 %611 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,3 %483 00041 %
Muut2,4 %1,8 %387 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 146 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.