Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,3 %3 518 00067 %
Yle TV27,4 %5,2 %3 336 00063 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %2 277 00043 %
Yle yhteensä37,8 %30,9 %4 051 00077 %
MTV318,7 %23,4 %3 715 00071 %
Sub3,7 %4,0 %2 657 00050 %
AVA2,1 %1,9 %1 966 00037 %
C More Total2,1 %2,3 %730 00014 %
MTV yhteensä26,6 %31,7 %4 132 00078 %
Nelonen9,0 %11,6 %3 511 00067 %
Jim4,2 %5,1 %2 289 00043 %
Liv2,7 %2,4 %2 146 00041 %
Hero1,6 %2,0 %1 500 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %21,1 %3 872 00074 %
TV52,5 %2,6 %2 373 00045 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 769 00034 %
Frii1,9 %1,8 %1 450 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %109 0002 %
TLC1,5 %1,4 %1 311 00025 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,1 %3 006 00057 %
STAR Channel2,5 %2,4 %1 884 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 520 00029 %
Disney Finland4,9 %4,0 %2 386 00045 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,7 %1 008 00019 %
Muut4,4 %3,4 %1 545 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 688 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.