Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 299 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %22,0 %3 252 00066 %
Yle TV25,2 %4,5 %3 106 00063 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %2 152 00044 %
Yle yhteensä35,6 %29,4 %3 736 00076 %
MTV318,8 %23,6 %3 583 00073 %
Sub3,4 %3,6 %2 529 00052 %
AVA2,1 %2,0 %1 917 00039 %
C More Total0,8 %0,7 %472 00010 %
MTV yhteensä25,1 %29,9 %3 866 00079 %
Nelonen9,4 %12,4 %3 299 00067 %
Jim4,2 %5,1 %2 259 00046 %
Liv2,9 %2,7 %2 141 00044 %
Hero1,5 %1,8 %1 428 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %22,0 %3 647 00074 %
TV52,8 %2,6 %2 299 00047 %
Kutonen2,6 %2,5 %1 841 00038 %
Frii2,1 %2,0 %1 464 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %97 0002 %
TLC1,8 %1,7 %1 321 00027 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,0 %3 002 00061 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 764 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 494 00031 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 291 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 059 00022 %
Muut4,5 %3,7 %1 330 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 299 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.