Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,5 %1 217 00086 %
Yle TV24,9 %5,1 %1 080 00076 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %863 00061 %
Yle yhteensä33,4 %29,3 %1 288 00091 %
MTV317,4 %21,8 %1 229 00087 %
Sub3,6 %3,8 %930 00065 %
AVA2,2 %2,3 %738 00052 %
C More Total0,7 %0,5 %134 0009 %
MTV yhteensä23,9 %28,4 %1 277 00090 %
Nelonen10,6 %13,5 %1 133 00080 %
Jim4,0 %4,5 %761 00054 %
Liv3,1 %3,1 %820 00058 %
Hero2,1 %2,6 %662 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,8 %23,7 %1 203 00085 %
TV53,2 %2,8 %866 00061 %
Kutonen3,0 %2,8 %737 00052 %
Frii2,4 %2,2 %625 00044 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0003 %
TLC1,9 %1,7 %505 00036 %
Warner Bros. Discovery12,1 %10,7 %1 086 00076 %
STAR Channel2,8 %2,2 %630 00044 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %607 00043 %
Disney Finland5,5 %4,0 %823 00058 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,6 %400 00028 %
Muut4,8 %3,2 %416 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 349 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.