Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %20,4 %1 660 00067 %
Yle TV25,1 %4,3 %1 572 00063 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 076 00043 %
Yle yhteensä34,8 %27,5 %1 909 00077 %
MTV321,3 %26,2 %1 861 00075 %
Sub3,2 %3,3 %1 276 00051 %
AVA2,6 %2,4 %1 058 00042 %
C More Total0,4 %0,2 %178 0007 %
MTV yhteensä27,4 %32,1 %2 011 00081 %
Nelonen10,7 %13,9 %1 709 00069 %
Jim4,5 %5,4 %1 140 00046 %
Liv3,6 %3,1 %1 145 00046 %
Hero1,2 %1,4 %673 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %23,8 %1 902 00076 %
TV52,9 %2,7 %1 183 00047 %
Kutonen1,5 %1,5 %808 00032 %
Frii2,3 %2,4 %758 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,7 %2,5 %744 00030 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,8 %1 538 00062 %
STAR Channel2,2 %2,0 %867 00035 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %648 00026 %
Disney Finland3,7 %3,1 %1 123 00045 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %523 00021 %
Muut3,2 %2,6 %599 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 217 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.