Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %22,6 %3 345 00068 %
Yle TV26,9 %5,3 %3 005 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,9 %2 268 00046 %
Yle yhteensä38,7 %31,8 %3 731 00076 %
MTV318,2 %24,2 %3 772 00077 %
Sub3,8 %4,1 %2 460 00050 %
AVA1,9 %1,9 %1 649 00034 %
C More Total1,9 %2,2 %764 00016 %
MTV yhteensä25,7 %32,3 %4 024 00082 %
Nelonen7,8 %9,8 %3 190 00065 %
Jim3,3 %3,3 %2 098 00043 %
Liv3,1 %3,4 %2 261 00046 %
Hero1,5 %2,0 %1 495 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,5 %3 649 00075 %
TV53,4 %3,3 %2 359 00048 %
Kutonen2,4 %2,6 %1 789 00037 %
Frii2,1 %1,8 %1 401 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %127 0003 %
TLC1,6 %1,6 %1 356 00028 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,9 %2 994 00061 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 693 00035 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %1 496 00031 %
Disney Finland5,6 %4,4 %2 170 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %223 0005 %
AlfaTV0,6 %0,9 %918 00019 %
Muut2,8 %2,0 %1 006 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 348 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.