Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 377 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %22,6 %1 260 00089 %
Yle TV26,0 %4,8 %1 048 00074 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,7 %917 00065 %
Yle yhteensä37,0 %31,1 %1 298 00091 %
MTV316,1 %21,8 %1 264 00089 %
Sub4,4 %4,9 %910 00064 %
AVA2,1 %2,5 %641 00045 %
C More Total1,6 %1,7 %254 00018 %
MTV yhteensä24,2 %31,0 %1 309 00092 %
Nelonen7,6 %9,1 %1 093 00077 %
Jim3,1 %3,5 %798 00056 %
Liv3,2 %3,5 %836 00059 %
Hero2,2 %3,1 %664 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,2 %1 222 00086 %
TV54,2 %3,8 %867 00061 %
Kutonen3,0 %3,3 %750 00053 %
Frii2,7 %2,1 %592 00042 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %42 0003 %
TLC1,5 %1,5 %527 00037 %
Warner Bros. Discovery12,5 %11,5 %1 051 00074 %
STAR Channel3,0 %2,7 %617 00043 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %607 00043 %
Disney Finland6,6 %4,8 %805 00057 %
Music TV0,1 %0,0 %62 0004 %
AlfaTV0,4 %0,5 %363 00026 %
Muut3,1 %1,9 %317 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 377 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.