Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,6 %7,3 %713 00052 %
Yle TV210,2 %6,9 %774 00056 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,0 %413 00030 %
Yle yhteensä20,7 %16,3 %966 00070 %
MTV320,9 %26,2 %1 031 00075 %
Sub6,0 %6,2 %667 00048 %
AVA2,2 %2,3 %390 00028 %
C More Total2,9 %3,2 %230 00017 %
MTV yhteensä32,0 %37,9 %1 124 00081 %
Nelonen10,7 %12,6 %836 00060 %
Jim5,9 %6,2 %578 00042 %
Liv4,8 %5,1 %591 00043 %
Hero1,7 %1,6 %316 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,1 %25,5 %1 044 00075 %
TV54,4 %4,5 %630 00046 %
Kutonen3,4 %2,9 %459 00033 %
Frii1,9 %1,6 %323 00023 %
The Discovery Channel0,5 %0,1 %47 0003 %
TLC1,9 %1,9 %315 00023 %
Warner Bros. Discovery12,6 %11,5 %844 00061 %
STAR Channel4,3 %3,8 %437 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %386 00028 %
Disney Finland7,7 %5,9 %579 00042 %
Music TV0,6 %0,4 %98 0007 %
AlfaTV0,1 %0,1 %94 0007 %
Muut3,3 %2,4 %295 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 242 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.