Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %27,3 %3 239 00066 %
Yle TV28,4 %7,6 %2 911 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,6 %2 170 00044 %
Yle yhteensä43,1 %38,5 %3 735 00076 %
MTV315,3 %19,4 %3 368 00069 %
Sub3,7 %4,1 %2 368 00048 %
AVA2,1 %2,1 %1 537 00031 %
C More Total2,6 %3,9 %673 00014 %
MTV yhteensä23,7 %29,5 %3 778 00077 %
Nelonen6,5 %7,0 %2 973 00061 %
Jim2,8 %2,8 %1 911 00039 %
Liv2,5 %2,4 %1 771 00036 %
Hero1,5 %2,0 %1 333 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,2 %3 379 00069 %
TV53,2 %2,7 %2 147 00044 %
Kutonen2,5 %2,6 %1 600 00033 %
Frii2,3 %2,3 %1 331 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %109 0002 %
TLC1,4 %1,5 %1 311 00027 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,7 %2 815 00057 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 565 00032 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %1 369 00028 %
Disney Finland5,6 %4,3 %2 066 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %179 0004 %
AlfaTV0,8 %1,4 %890 00018 %
Muut2,9 %2,1 %975 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 218 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.