Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 40-43/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 048 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %27,4 %1 579 00065 %
Yle TV27,8 %6,1 %1 439 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %991 00041 %
Yle yhteensä39,5 %36,2 %1 754 00072 %
MTV316,9 %21,7 %1 619 00066 %
Sub4,5 %4,8 %1 147 00047 %
AVA1,9 %1,8 %792 00032 %
C More Total2,2 %2,5 %373 00015 %
MTV yhteensä25,5 %30,8 %1 792 00073 %
Nelonen7,2 %9,3 %1 419 00058 %
Jim3,6 %2,9 %969 00040 %
Liv1,5 %1,6 %860 00035 %
Hero1,2 %1,8 %643 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,5 %1 637 00067 %
TV52,4 %2,4 %1 015 00042 %
Kutonen3,2 %2,9 %862 00035 %
Frii1,7 %1,5 %633 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0001 %
TLC1,1 %0,8 %495 00020 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,9 %1 305 00053 %
STAR Channel2,6 %2,0 %735 00030 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %726 00030 %
Disney Finland5,9 %4,1 %1 020 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %688 00028 %
Muut5,8 %5,0 %735 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 048 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.