Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 35-39/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 039 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,1 %1 576 00065 %
Yle TV210,8 %10,3 %1 492 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %985 00040 %
Yle yhteensä43,4 %39,2 %1 778 00073 %
MTV315,9 %20,6 %1 608 00066 %
Sub4,7 %5,8 %1 178 00048 %
AVA1,7 %1,5 %781 00032 %
C More Total2,1 %2,5 %356 00015 %
MTV yhteensä24,3 %30,4 %1 756 00072 %
Nelonen7,5 %9,7 %1 445 00059 %
Jim3,0 %2,5 %933 00038 %
Liv1,3 %1,2 %777 00032 %
Hero0,9 %1,3 %600 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,7 %1 605 00066 %
TV52,9 %2,9 %988 00041 %
Kutonen2,8 %2,5 %880 00036 %
Frii1,5 %1,3 %567 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0001 %
TLC0,9 %0,7 %485 00020 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,6 %1 283 00053 %
STAR Channel2,4 %1,9 %727 00030 %
National Geographic Channel3,4 %1,9 %726 00030 %
Disney Finland5,7 %3,8 %1 019 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %688 00028 %
Muut4,5 %4,0 %700 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 039 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.