Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 40-43/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,2 %32,8 %1 197 00096 %
Yle TV27,0 %4,9 %1 056 00085 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %906 00073 %
Yle yhteensä46,7 %40,9 %1 207 00097 %
MTV321,8 %28,1 %1 168 00094 %
Sub2,3 %2,2 %706 00057 %
AVA2,1 %1,7 %677 00054 %
C More Total1,1 %1,2 %173 00014 %
MTV yhteensä27,3 %33,1 %1 185 00095 %
Nelonen6,7 %9,3 %967 00077 %
Jim2,5 %1,5 %663 00053 %
Liv1,3 %1,1 %649 00052 %
Hero0,8 %1,1 %472 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,0 %1 053 00084 %
TV51,6 %1,3 %688 00055 %
Kutonen1,4 %1,1 %490 00039 %
Frii2,2 %2,1 %522 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,4 %425 00034 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,1 %853 00068 %
STAR Channel0,9 %0,7 %423 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %497 00040 %
Disney Finland3,3 %2,0 %631 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %3,4 %704 00056 %
Muut2,2 %2,2 %355 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.