Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 49-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 793 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %29,2 %1 500 00060 %
Yle TV29,9 %6,9 %1 353 00054 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,4 %1 013 00041 %
Yle yhteensä45,4 %39,4 %1 631 00065 %
MTV318,3 %24,6 %1 479 00059 %
Sub2,8 %3,0 %961 00038 %
AVA2,3 %2,2 %780 00031 %
C More Total0,6 %0,5 %189 0008 %
MTV yhteensä24,0 %30,2 %1 576 00063 %
Nelonen6,9 %8,7 %1 320 00053 %
Jim2,1 %1,9 %771 00031 %
Liv2,1 %1,8 %797 00032 %
Hero1,3 %1,5 %598 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,9 %1 473 00059 %
TV53,3 %3,3 %938 00038 %
Kutonen1,5 %1,5 %637 00025 %
Frii1,9 %1,9 %562 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %19 0001 %
TLC2,5 %1,9 %569 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,9 %1 204 00048 %
STAR Channel1,9 %2,0 %607 00024 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %542 00022 %
Disney Finland3,8 %3,4 %842 00034 %
Paramount Network0,3 %0,2 %181 0007 %
AlfaTV1,1 %1,4 %519 00021 %
Muut3,3 %2,6 %492 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 793 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.