Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 49-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 805 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 69 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %26,2 %1 439 00055 %
Yle TV212,1 %9,2 %1 376 00053 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 003 00039 %
Yle yhteensä43,1 %38,7 %1 611 00062 %
MTV313,2 %18,7 %1 432 00055 %
Sub4,2 %4,8 %1 107 00043 %
AVA1,5 %1,4 %695 00027 %
C More Total2,0 %2,0 %293 00011 %
MTV yhteensä20,9 %26,9 %1 583 00061 %
Nelonen6,7 %8,2 %1 318 00051 %
Jim3,2 %2,6 %880 00034 %
Liv1,2 %1,2 %744 00029 %
Hero1,5 %1,9 %692 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,9 %1 465 00056 %
TV54,0 %3,8 %1 004 00039 %
Kutonen3,9 %3,6 %862 00033 %
Frii1,3 %1,1 %536 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %47 0002 %
TLC0,9 %0,7 %493 00019 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,2 %1 254 00048 %
STAR Channel3,1 %2,8 %733 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %724 00028 %
Disney Finland6,7 %5,1 %993 00038 %
Paramount Network0,5 %0,4 %207 0008 %
AlfaTV0,8 %0,9 %502 00019 %
Muut4,8 %4,3 %596 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 805 00069 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.