Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 49-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 078 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %26,4 %998 00071 %
Yle TV210,0 %8,0 %911 00065 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,3 %742 00053 %
Yle yhteensä41,1 %37,7 %1 038 00074 %
MTV314,9 %20,7 %976 00070 %
Sub4,0 %4,3 %728 00052 %
AVA2,3 %2,1 %571 00041 %
C More Total1,1 %1,0 %146 00010 %
MTV yhteensä22,3 %28,1 %1 020 00073 %
Nelonen7,5 %9,3 %885 00063 %
Jim2,7 %2,2 %585 00042 %
Liv1,8 %1,6 %558 00040 %
Hero1,8 %2,1 %528 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,2 %959 00068 %
TV54,2 %3,9 %720 00051 %
Kutonen3,2 %2,9 %580 00041 %
Frii1,9 %1,7 %468 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0002 %
TLC1,7 %1,4 %389 00028 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,6 %867 00062 %
STAR Channel2,6 %2,3 %473 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %506 00036 %
Disney Finland5,5 %4,3 %662 00047 %
Paramount Network0,3 %0,2 %143 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %375 00027 %
Muut4,8 %3,4 %336 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 078 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.