Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %30,5 %1 802 00071 %
Yle TV212,7 %7,5 %1 612 00063 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,8 %1 098 00043 %
Yle yhteensä46,2 %40,9 %1 994 00078 %
MTV320,6 %25,2 %1 734 00068 %
Sub2,8 %3,0 %1 092 00043 %
AVA2,6 %2,7 %876 00034 %
C More Total0,8 %0,8 %289 00011 %
MTV yhteensä26,9 %31,8 %1 906 00075 %
Nelonen6,1 %8,0 %1 512 00059 %
Jim2,0 %1,6 %846 00033 %
Liv2,0 %2,1 %963 00038 %
Hero0,7 %1,0 %556 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,8 %1 725 00068 %
TV53,8 %3,6 %1 109 00044 %
Kutonen1,1 %1,1 %642 00025 %
Frii2,4 %1,9 %586 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC3,0 %2,9 %653 00026 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,6 %1 417 00056 %
STAR Channel1,7 %1,8 %592 00023 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %564 00022 %
Disney Finland3,1 %2,8 %884 00035 %
Muut2,8 %2,7 %593 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 208 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.