Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 532 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 58 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 3 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,2 %19,9 %271 00029 %
Yle TV214,3 %5,9 %222 00024 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,1 %79 0009 %
Yle yhteensä32,9 %26,9 %373 00040 %
MTV315,8 %21,1 %241 00026 %
Sub6,2 %5,7 %141 00015 %
AVA2,0 %2,6 %65 0007 %
C More Total3,5 %4,6 %55 0006 %
MTV yhteensä27,5 %34,0 %323 00035 %
Nelonen10,4 %12,4 %224 00024 %
Jim2,6 %2,5 %85 0009 %
Liv1,3 %1,4 %85 0009 %
Hero0,5 %0,7 %37 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,1 %276 00030 %
TV58,5 %8,5 %134 00014 %
Kutonen2,0 %1,9 %78 0008 %
Frii0,8 %0,9 %28 0003 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %2 0000 %
TLC1,2 %1,1 %48 0005 %
Warner Bros. Discovery12,7 %12,4 %205 00022 %
STAR Channel6,1 %6,5 %87 0009 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %43 0005 %
Disney Finland8,6 %8,3 %108 00012 %
Muut6,2 %5,6 %123 00013 %
Yhteensä100,0 %100,0 %532 00058 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.