Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 181 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %26,8 %1 700 00067 %
Yle TV213,6 %7,8 %1 563 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %1 090 00043 %
Yle yhteensä44,4 %37,9 %1 912 00076 %
MTV321,6 %26,7 %1 756 00069 %
Sub3,0 %3,6 %1 105 00044 %
AVA3,1 %3,2 %911 00036 %
C More Total0,7 %0,6 %249 00010 %
MTV yhteensä28,4 %34,1 %1 900 00075 %
Nelonen6,6 %8,9 %1 474 00058 %
Jim1,6 %1,1 %819 00032 %
Liv2,0 %2,1 %936 00037 %
Hero0,9 %1,2 %600 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,4 %1 672 00066 %
TV53,0 %2,9 %1 069 00042 %
Kutonen1,3 %1,3 %682 00027 %
Frii2,1 %2,0 %641 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC3,5 %3,1 %664 00026 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,5 %1 376 00054 %
STAR Channel1,5 %1,4 %667 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %603 00024 %
Disney Finland3,2 %2,7 %943 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,0 %2,6 %599 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 181 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.