Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 1-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %26,6 %1 648 00063 %
Yle TV216,0 %9,6 %1 610 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 064 00040 %
Yle yhteensä45,0 %39,5 %1 897 00072 %
MTV315,7 %21,4 %1 686 00064 %
Sub4,6 %5,2 %1 247 00047 %
AVA2,0 %2,1 %798 00030 %
C More Total1,9 %2,1 %386 00015 %
MTV yhteensä24,2 %30,8 %1 861 00071 %
Nelonen6,0 %7,6 %1 466 00056 %
Jim2,4 %2,0 %943 00036 %
Liv1,3 %1,5 %850 00032 %
Hero1,0 %1,4 %651 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,5 %1 675 00064 %
TV53,4 %3,6 %1 153 00044 %
Kutonen3,2 %3,0 %938 00036 %
Frii1,5 %1,4 %636 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,2 %1,1 %551 00021 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,6 %1 430 00054 %
STAR Channel2,1 %1,8 %782 00030 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %802 00031 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 105 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,1 %4,6 %766 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 182 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.