Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-4/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 181 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %26,8 %1 697 00067 %
Yle TV213,3 %8,4 %1 548 00061 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %1 112 00044 %
Yle yhteensä44,2 %38,6 %1 907 00075 %
MTV320,8 %25,8 %1 743 00069 %
Sub3,3 %4,0 %1 116 00044 %
AVA3,3 %3,5 %938 00037 %
C More Total0,6 %0,5 %226 0009 %
MTV yhteensä28,0 %33,9 %1 889 00075 %
Nelonen5,7 %7,1 %1 414 00056 %
Jim1,8 %1,2 %862 00034 %
Liv2,1 %2,4 %953 00038 %
Hero1,1 %1,4 %632 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,1 %1 646 00065 %
TV53,3 %3,3 %1 104 00044 %
Kutonen1,3 %1,2 %711 00028 %
Frii2,2 %2,1 %652 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,7 %3,4 %673 00027 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,1 %1 404 00056 %
STAR Channel1,6 %1,5 %700 00028 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %623 00025 %
Disney Finland3,3 %2,8 %979 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,1 %2,8 %601 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 181 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.