Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,5 %1 805 00068 %
Yle TV211,5 %7,2 %1 715 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 160 00043 %
Yle yhteensä43,4 %35,0 %2 076 00078 %
MTV318,9 %25,0 %1 948 00073 %
Sub2,8 %3,0 %1 251 00047 %
AVA2,5 %2,3 %956 00036 %
C More Total1,1 %0,8 %253 0009 %
MTV yhteensä25,2 %31,1 %2 117 00079 %
Nelonen9,2 %12,5 %1 777 00067 %
Jim2,6 %2,7 %1 035 00039 %
Liv3,3 %3,4 %1 173 00044 %
Hero1,2 %1,4 %703 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %20,0 %1 979 00074 %
TV52,8 %2,8 %1 166 00044 %
Kutonen1,1 %1,2 %726 00027 %
Frii2,2 %2,3 %694 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC1,7 %1,5 %678 00025 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,2 %1 536 00057 %
STAR Channel2,1 %1,8 %819 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %638 00024 %
Disney Finland3,7 %3,0 %1 067 00040 %
Music TV0,2 %0,1 %103 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %435 00016 %
Muut2,5 %1,9 %498 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 374 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.