Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 1-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,6 %1 786 00067 %
Yle TV211,1 %7,1 %1 684 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 144 00043 %
Yle yhteensä43,4 %35,1 %2 054 00077 %
MTV318,6 %24,7 %1 910 00071 %
Sub2,9 %3,0 %1 229 00046 %
AVA2,5 %2,4 %935 00035 %
C More Total1,0 %0,8 %246 0009 %
MTV yhteensä25,1 %30,9 %2 087 00078 %
Nelonen8,8 %11,9 %1 725 00065 %
Jim2,6 %2,7 %1 016 00038 %
Liv3,3 %3,4 %1 143 00043 %
Hero1,2 %1,5 %695 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,5 %1 938 00073 %
TV52,8 %2,8 %1 140 00043 %
Kutonen1,2 %1,3 %716 00027 %
Frii2,3 %2,4 %682 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC1,8 %1,7 %677 00025 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,4 %1 514 00057 %
STAR Channel2,2 %1,9 %807 00030 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %628 00023 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 054 00039 %
Music TV0,2 %0,1 %102 0004 %
AlfaTV0,6 %1,0 %448 00017 %
Muut2,5 %1,9 %499 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 351 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.