Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 171 000
Viikot: 1-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 133 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,9 %33,4 %1 115 00095 %
Yle TV212,1 %7,9 %997 00085 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %852 00073 %
Yle yhteensä54,8 %45,2 %1 123 00096 %
MTV317,5 %25,0 %1 055 00090 %
Sub1,7 %1,9 %701 00060 %
AVA1,6 %1,3 %530 00045 %
C More Total1,3 %1,1 %144 00012 %
MTV yhteensä22,1 %29,3 %1 076 00092 %
Nelonen5,6 %8,0 %920 00079 %
Jim1,7 %1,7 %616 00053 %
Liv1,8 %2,0 %643 00055 %
Hero0,8 %1,1 %416 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %12,8 %983 00084 %
TV51,9 %2,1 %671 00057 %
Kutonen1,3 %1,5 %462 00039 %
Frii1,6 %1,9 %424 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0002 %
TLC1,0 %0,9 %388 00033 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,8 %812 00069 %
STAR Channel1,2 %0,9 %448 00038 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %424 00036 %
Disney Finland3,1 %2,2 %594 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %29 0003 %
AlfaTV0,9 %1,6 %447 00038 %
Muut2,3 %2,0 %336 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 133 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.