Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,8 %1 747 00070 %
Yle TV211,2 %7,1 %1 615 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 130 00045 %
Yle yhteensä43,6 %35,2 %1 961 00079 %
MTV318,9 %25,0 %1 847 00074 %
Sub2,8 %2,9 %1 198 00048 %
AVA2,5 %2,3 %944 00038 %
C More Total1,0 %0,8 %237 00010 %
MTV yhteensä25,2 %31,1 %1 998 00080 %
Nelonen8,9 %12,3 %1 669 00067 %
Jim2,6 %2,7 %1 011 00041 %
Liv3,3 %3,4 %1 149 00046 %
Hero1,2 %1,4 %689 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,8 %1 864 00075 %
TV52,8 %2,8 %1 132 00045 %
Kutonen1,1 %1,2 %701 00028 %
Frii2,3 %2,3 %685 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,8 %1,5 %668 00027 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,2 %1 481 00059 %
STAR Channel2,1 %1,8 %794 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %621 00025 %
Disney Finland3,7 %3,0 %1 030 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %99 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %431 00017 %
Muut2,4 %1,9 %472 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 221 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.