Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 897 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 318 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,7 %3 417 00070 %
Yle TV212,5 %8,4 %3 241 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 270 00046 %
Yle yhteensä44,2 %36,3 %3 840 00078 %
MTV316,8 %22,7 %3 567 00073 %
Sub3,2 %3,5 %2 504 00051 %
AVA1,9 %1,9 %1 760 00036 %
C More Total1,8 %1,5 %594 00012 %
MTV yhteensä23,6 %29,6 %3 897 00080 %
Nelonen8,1 %11,0 %3 238 00066 %
Jim2,8 %3,0 %2 095 00043 %
Liv2,5 %2,6 %2 094 00043 %
Hero1,3 %1,7 %1 469 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,4 %3 613 00074 %
TV53,0 %3,1 %2 310 00047 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 691 00035 %
Frii1,8 %1,9 %1 345 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %123 0003 %
TLC1,2 %1,1 %1 235 00025 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,8 %2 966 00061 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 708 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 457 00030 %
Disney Finland4,9 %3,6 %2 195 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %220 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %916 00019 %
Muut3,1 %2,4 %1 050 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 318 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.