Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 1-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 737 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,8 %3 768 00072 %
Yle TV212,4 %10,2 %3 775 00073 %
Yle Teema2,6 %3,3 %2 298 00044 %
Yle Fem1,7 %2,1 %2 032 00039 %
Yle yhteensä44,8 %40,4 %4 370 00084 %
MTV316,3 %20,6 %3 929 00075 %
Sub3,4 %3,8 %2 808 00054 %
AVA2,1 %2,1 %2 008 00039 %
C More Total2,4 %1,7 %739 00014 %
MTV yhteensä24,2 %28,1 %4 259 00082 %
Nelonen9,6 %12,1 %3 734 00072 %
Jim2,9 %3,0 %2 409 00046 %
Liv2,5 %2,2 %2 405 00046 %
Hero1,0 %1,3 %1 402 00027 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %348 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,3 %4 070 00078 %
TV53,1 %3,1 %2 323 00045 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 753 00034 %
Frii1,4 %1,3 %1 197 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %238 0005 %
TLC0,1 %0,0 %79 0002 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %2 903 00056 %
STAR Channel3,0 %2,3 %2 258 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %198 0004 %
Disney Finland3,3 %2,5 %1 710 00033 %
Music TV0,3 %0,2 %279 0005 %
Muut4,4 %3,3 %1 611 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 737 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.