Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 557 000
Viikot: 1-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,9 %1 833 00072 %
Yle TV214,0 %11,8 %1 863 00073 %
Yle Teema2,6 %3,2 %1 158 00045 %
Yle Fem1,7 %2,1 %1 010 00040 %
Yle yhteensä45,1 %41,0 %2 121 00083 %
MTV314,0 %18,0 %1 892 00074 %
Sub3,8 %4,4 %1 456 00057 %
AVA1,3 %1,3 %903 00035 %
C More Total3,3 %2,4 %430 00017 %
MTV yhteensä22,4 %26,2 %2 065 00081 %
Nelonen9,4 %11,7 %1 840 00072 %
Jim3,1 %3,3 %1 245 00049 %
Liv1,6 %1,5 %1 106 00043 %
Hero1,1 %1,4 %749 00029 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %227 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,9 %1 992 00078 %
TV53,3 %3,4 %1 218 00048 %
Kutonen2,4 %2,3 %985 00039 %
Frii0,9 %0,9 %581 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %146 0006 %
TLC0,0 %0,0 %39 0002 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 505 00059 %
STAR Channel3,6 %2,7 %1 214 00047 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %133 0005 %
Disney Finland4,0 %3,0 %925 00036 %
Music TV0,3 %0,2 %156 0006 %
Muut5,4 %4,0 %885 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 308 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.