Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,9 %3 188 00060 %
Yle TV28,7 %8,2 %3 223 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %2 051 00038 %
Yle yhteensä39,4 %36,4 %3 759 00071 %
MTV323,9 %27,2 %3 479 00065 %
Sub3,9 %4,1 %2 316 00043 %
AVA3,1 %3,0 %1 784 00033 %
C More Total1,2 %1,4 %705 00013 %
MTV yhteensä32,1 %35,7 %3 826 00072 %
Nelonen7,8 %9,8 %3 041 00057 %
Jim2,1 %1,7 %1 735 00033 %
Liv1,6 %1,7 %1 616 00030 %
Hero1,0 %1,3 %1 046 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,6 %3 436 00064 %
TV52,9 %2,6 %2 028 00038 %
Kutonen2,2 %1,7 %1 515 00028 %
Frii1,8 %1,5 %1 144 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0001 %
TLC1,7 %1,6 %1 153 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,5 %2 648 00050 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 286 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 109 00021 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 792 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,3 %3,1 %1 314 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 428 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.