Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %10,0 %628 00044 %
Yle TV210,7 %9,4 %697 00049 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,4 %261 00018 %
Yle yhteensä23,7 %20,8 %860 00061 %
MTV323,4 %25,0 %742 00052 %
Sub6,0 %5,9 %512 00036 %
AVA2,8 %2,9 %303 00021 %
C More Total2,3 %3,0 %151 00011 %
MTV yhteensä34,6 %36,8 %897 00063 %
Nelonen10,9 %14,8 %698 00049 %
Jim3,8 %3,7 %411 00029 %
Liv3,0 %2,8 %291 00021 %
Hero1,0 %1,1 %175 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %22,5 %838 00059 %
TV54,6 %4,1 %407 00029 %
Kutonen3,2 %2,6 %305 00022 %
Frii1,9 %1,6 %180 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %18 0001 %
TLC3,0 %2,9 %230 00016 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,4 %581 00041 %
STAR Channel4,6 %4,4 %310 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %178 00013 %
Disney Finland6,3 %5,5 %410 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,2 %5,0 %353 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 148 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.