Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,7 %32,0 %1 200 00094 %
Yle TV27,7 %7,3 %1 130 00089 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,3 %957 00075 %
Yle yhteensä46,5 %43,5 %1 224 00096 %
MTV325,3 %29,8 %1 199 00094 %
Sub2,8 %3,2 %796 00063 %
AVA2,8 %2,5 %716 00056 %
C More Total0,8 %0,9 %243 00019 %
MTV yhteensä31,7 %36,4 %1 210 00095 %
Nelonen5,7 %7,0 %964 00076 %
Jim2,0 %1,1 %610 00048 %
Liv1,3 %1,3 %658 00052 %
Hero0,9 %1,2 %443 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %10,7 %1 048 00082 %
TV51,8 %1,5 %679 00053 %
Kutonen1,4 %0,9 %533 00042 %
Frii1,7 %1,3 %496 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0002 %
TLC1,5 %1,3 %449 00035 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,1 %862 00068 %
STAR Channel1,1 %1,1 %420 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %468 00037 %
Disney Finland3,6 %2,7 %620 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,2 %377 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 238 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.