Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,7 %3 075 00058 %
Yle TV210,2 %10,7 %2 892 00054 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,7 %1 908 00036 %
Yle yhteensä40,5 %38,2 %3 535 00066 %
MTV321,5 %24,4 %3 286 00062 %
Sub4,3 %4,6 %2 255 00042 %
AVA3,6 %3,9 %1 721 00032 %
C More Total0,8 %0,6 %514 00010 %
MTV yhteensä30,2 %33,5 %3 645 00068 %
Nelonen6,6 %7,6 %2 703 00051 %
Jim2,6 %2,5 %1 639 00031 %
Liv2,0 %1,9 %1 613 00030 %
Hero1,0 %1,4 %1 094 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,4 %3 146 00059 %
TV53,8 %3,3 %2 024 00038 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 393 00026 %
Frii2,1 %1,9 %1 123 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0001 %
TLC2,0 %1,8 %1 052 00020 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,1 %2 648 00050 %
STAR Channel2,0 %1,9 %1 312 00025 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %1 189 00022 %
Disney Finland4,8 %4,0 %1 813 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,1 %1,8 %1 005 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 265 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.