Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %25,4 %1 501 00057 %
Yle TV211,6 %12,1 %1 502 00057 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,7 %951 00036 %
Yle yhteensä41,6 %40,1 %1 762 00067 %
MTV318,4 %21,1 %1 596 00061 %
Sub4,9 %5,6 %1 193 00045 %
AVA2,8 %3,2 %794 00030 %
C More Total1,3 %1,0 %299 00011 %
MTV yhteensä27,3 %30,8 %1 784 00068 %
Nelonen6,8 %7,7 %1 373 00052 %
Jim3,1 %3,3 %865 00033 %
Liv1,4 %1,2 %723 00027 %
Hero1,0 %1,6 %573 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %13,7 %1 576 00060 %
TV54,0 %3,7 %1 076 00041 %
Kutonen2,9 %2,2 %838 00032 %
Frii1,7 %1,5 %565 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC0,9 %0,7 %488 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,5 %1 333 00051 %
STAR Channel2,4 %2,2 %708 00027 %
National Geographic Channel3,9 %3,0 %699 00027 %
Disney Finland6,3 %5,2 %962 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %1,7 %555 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 110 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.