Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 970 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,5 %1 455 00059 %
Yle TV211,2 %12,1 %1 412 00058 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,7 %936 00038 %
Yle yhteensä41,5 %40,2 %1 650 00067 %
MTV318,4 %21,0 %1 528 00062 %
Sub4,8 %5,6 %1 152 00047 %
AVA2,8 %3,2 %792 00032 %
C More Total1,2 %1,0 %277 00011 %
MTV yhteensä27,3 %30,7 %1 709 00070 %
Nelonen6,8 %7,7 %1 313 00053 %
Jim3,2 %3,3 %843 00034 %
Liv1,4 %1,2 %713 00029 %
Hero1,0 %1,6 %563 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %13,7 %1 508 00061 %
TV54,1 %3,7 %1 049 00043 %
Kutonen2,9 %2,1 %830 00034 %
Frii1,8 %1,5 %558 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC0,9 %0,7 %474 00019 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,5 %1 302 00053 %
STAR Channel2,4 %2,2 %686 00028 %
National Geographic Channel3,9 %3,0 %691 00028 %
Disney Finland6,3 %5,2 %933 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %1,7 %528 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 970 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.