Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %29,9 %3 406 00064 %
Yle TV217,1 %10,7 %3 414 00064 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %2 136 00040 %
Yle yhteensä48,9 %43,3 %3 937 00074 %
MTV317,7 %22,2 %3 381 00063 %
Sub3,0 %3,0 %2 282 00043 %
AVA2,4 %2,4 %1 686 00032 %
C More Total1,6 %2,0 %754 00014 %
MTV yhteensä24,7 %29,6 %3 839 00072 %
Nelonen7,7 %11,2 %3 119 00059 %
Jim1,7 %1,4 %1 679 00032 %
Liv1,3 %1,3 %1 639 00031 %
Hero0,8 %1,0 %1 146 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %15,0 %3 384 00064 %
TV52,6 %2,4 %2 017 00038 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 599 00030 %
Frii1,5 %1,4 %1 266 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0001 %
TLC2,0 %1,4 %1 165 00022 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,3 %2 726 00051 %
STAR Channel1,7 %1,4 %1 477 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 298 00024 %
Disney Finland4,1 %3,0 %1 993 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %3,3 %1 401 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.