Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %27,8 %1 130 00082 %
Yle TV215,1 %10,6 %1 046 00076 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %797 00058 %
Yle yhteensä44,8 %41,2 %1 187 00086 %
MTV316,1 %20,4 %1 113 00081 %
Sub3,8 %4,1 %790 00057 %
AVA2,7 %2,9 %568 00041 %
C More Total1,3 %1,4 %234 00017 %
MTV yhteensä23,9 %28,8 %1 198 00087 %
Nelonen8,0 %11,9 %998 00073 %
Jim1,5 %1,3 %569 00041 %
Liv1,4 %1,4 %559 00041 %
Hero1,3 %1,6 %485 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %16,2 %1 084 00079 %
TV53,3 %2,7 %720 00052 %
Kutonen3,1 %2,7 %626 00045 %
Frii1,5 %1,0 %446 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %24 0002 %
TLC1,7 %1,1 %366 00027 %
Warner Bros. Discovery10,0 %7,9 %935 00068 %
STAR Channel1,9 %1,3 %484 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,0 %514 00037 %
Disney Finland5,4 %3,3 %686 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,4 %3,6 %436 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 278 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.