Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %31,1 %1 652 00063 %
Yle TV219,0 %12,8 %1 677 00064 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %1 026 00039 %
Yle yhteensä51,1 %46,4 %1 898 00072 %
MTV314,8 %19,1 %1 588 00060 %
Sub3,8 %3,7 %1 164 00044 %
AVA1,7 %1,8 %748 00028 %
C More Total2,1 %2,7 %426 00016 %
MTV yhteensä22,3 %27,3 %1 845 00070 %
Nelonen6,5 %9,3 %1 489 00057 %
Jim1,9 %1,7 %882 00034 %
Liv1,0 %1,0 %768 00029 %
Hero0,9 %1,2 %597 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %13,3 %1 630 00062 %
TV52,3 %2,4 %995 00038 %
Kutonen3,3 %2,9 %916 00035 %
Frii1,3 %1,1 %644 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC1,1 %0,7 %556 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,3 %1 353 00051 %
STAR Channel2,1 %1,6 %805 00031 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %748 00028 %
Disney Finland5,5 %3,8 %1 099 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %4,0 %721 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.