Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 998 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,1 %1 537 00063 %
Yle TV29,1 %8,1 %1 449 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 006 00041 %
Yle yhteensä39,0 %35,0 %1 732 00071 %
MTV317,5 %23,0 %1 657 00068 %
Sub4,6 %5,4 %1 247 00051 %
AVA1,8 %1,9 %843 00035 %
C More Total3,4 %2,8 %418 00017 %
MTV yhteensä27,3 %33,1 %1 800 00074 %
Nelonen7,7 %10,4 %1 433 00059 %
Jim2,6 %2,4 %997 00041 %
Liv1,6 %1,7 %881 00036 %
Hero0,9 %1,0 %641 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,5 %1 601 00066 %
TV52,5 %2,2 %1 022 00042 %
Kutonen4,3 %3,4 %897 00037 %
Frii1,6 %1,5 %578 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC0,7 %0,4 %508 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,5 %1 278 00053 %
STAR Channel2,8 %2,4 %768 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %711 00029 %
Disney Finland6,3 %4,5 %1 007 00042 %
Paramount Network0,5 %0,3 %251 00010 %
AlfaTV0,9 %1,0 %635 00026 %
Muut5,1 %4,9 %645 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 998 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.