Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,4 %30,3 %1 171 00096 %
Yle TV28,0 %6,9 %1 053 00086 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,6 %844 00069 %
Yle yhteensä47,1 %40,8 %1 182 00097 %
MTV322,7 %29,6 %1 126 00092 %
Sub2,1 %2,6 %770 00063 %
AVA1,8 %1,5 %590 00048 %
C More Total1,8 %1,3 %183 00015 %
MTV yhteensä28,5 %35,0 %1 144 00094 %
Nelonen6,0 %8,4 %935 00077 %
Jim1,7 %1,7 %675 00055 %
Liv1,7 %1,7 %673 00055 %
Hero0,6 %0,7 %457 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,5 %1 008 00083 %
TV51,7 %1,5 %634 00052 %
Kutonen1,6 %1,3 %480 00039 %
Frii2,1 %2,1 %473 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,4 %0,9 %415 00034 %
Warner Bros. Discovery7,0 %5,8 %779 00064 %
STAR Channel1,1 %1,0 %421 00035 %
National Geographic Channel2,8 %1,5 %470 00038 %
Disney Finland3,9 %2,5 %611 00050 %
Paramount Network0,2 %0,1 %126 00010 %
AlfaTV1,4 %1,6 %616 00050 %
Muut2,3 %2,3 %320 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 182 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.