Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 661 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,6 %16,4 %3 222 00061 %
Yle TV26,6 %4,8 %2 909 00055 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %2 033 00038 %
Yle yhteensä30,8 %23,5 %3 777 00071 %
MTV332,3 %41,3 %4 208 00079 %
Sub2,7 %2,6 %2 167 00041 %
AVA1,6 %1,4 %1 484 00028 %
C More Total5,3 %5,6 %843 00016 %
MTV yhteensä41,8 %50,9 %4 420 00083 %
Nelonen8,0 %9,9 %3 004 00057 %
Jim2,3 %2,0 %1 696 00032 %
Liv1,6 %1,6 %1 521 00029 %
Hero0,7 %0,6 %1 060 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,1 %3 397 00064 %
TV51,7 %1,6 %1 872 00035 %
Kutonen2,0 %1,5 %1 476 00028 %
Frii1,5 %1,4 %1 102 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %56 0001 %
TLC1,7 %1,0 %1 047 00020 %
Warner Bros. Discovery7,3 %5,8 %2 640 00050 %
STAR Channel2,1 %1,6 %1 352 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,0 %1 108 00021 %
Disney Finland3,9 %2,6 %1 874 00035 %
Paramount Network0,3 %0,2 %351 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %918 00017 %
Muut2,7 %2,0 %1 053 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 661 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.