Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 321 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,0 %15,1 %1 118 00080 %
Yle TV26,1 %5,0 %947 00068 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,0 %702 00051 %
Yle yhteensä27,3 %22,1 %1 211 00087 %
MTV330,7 %39,6 %1 260 00091 %
Sub2,6 %2,5 %764 00055 %
AVA1,8 %1,6 %530 00038 %
C More Total5,4 %5,5 %252 00018 %
MTV yhteensä40,6 %49,2 %1 283 00092 %
Nelonen9,5 %11,8 %992 00071 %
Jim2,4 %2,0 %618 00044 %
Liv2,0 %1,7 %577 00042 %
Hero1,0 %0,8 %390 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %16,3 %1 083 00078 %
TV52,1 %1,8 %702 00051 %
Kutonen2,8 %2,0 %610 00044 %
Frii1,7 %1,3 %433 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %34 0002 %
TLC1,8 %1,3 %366 00026 %
Warner Bros. Discovery8,8 %6,7 %962 00069 %
STAR Channel2,1 %1,6 %463 00033 %
National Geographic Channel2,0 %0,9 %442 00032 %
Disney Finland4,1 %2,6 %665 00048 %
Paramount Network0,2 %0,2 %134 00010 %
AlfaTV0,3 %0,4 %276 00020 %
Muut3,8 %2,5 %317 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 321 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.